NaturalnaMedycyna

Wiosenne osłabienie - brak energii

Wiosenne osłabienie spowodowane jest brakiem witamin i mikroelementów. Organizm człowieka zawiera centra energetyczne, które muszą być odpowiednio zasilane. Brak odpowiednich składników powoduje że czujemy się zmęczeni, bezsilni i na nic nie mamy ochoty. Potrzebujemy naturalnych dopalaczy. Sięgamy po kawę, guaranę, zieloną herbatę, środki pobudzające nas do działania. Jednak pobudzenie trwa krótko. Często wspomagamy się multiwitaminowymi preparatami zakupionymi w aptece lub innymi suplementami diety. To dobre rozwiązanie ale jeszcze lepszym wyjściem jest zdrowy styl życia, naturalne źródła witamin i innych składników odżywczych. Poniżej zaproponuję produkty zawierające odpowiednie witaminy które poprawią stymulację organizmu i zaopatrzą nas w odpowiedni zasób niezbędnej do życia energii.


Witaminy z grupy B potrzebne są do odpowiedniej pracy jelit. To jelita dostarczają energię z pożywienia do naszego organizmu i odżywiają komórki. Wiemy doskonale jak mało komfortowo czujemy się gdy nasze jelita pracują nieodpowiednio. Nasz komfort życia natychmiast ulega pogorszeniu. Aby zadbać o ich zdrowie trzeba zapewnić im odpowiednią ilość witamin z tej grupy. Powinniśmy pamiętać o tym że grupa tych witamin rozpuszczalna jest w wodzie a nie w tłuszczach i musimy dostarczać ją organizmowi regularnie.
Najlepszym ich źródłem są kasze gruboziarniste, kiełki, orzechy, pieczywo razowe, nasiona roślin strączkowych.
Witamina E Hemoglobina czyli czerwony barwnik krwi oraz białko zawarte w erytrocytach przenoszone do płuc i uwalniane w tkankach zasila nasz organizm w tlen i dostarcza nam energii. Witamina E zapewnia prawidłową pracę płuc.. Witamina E jest głównym antyoksydantem który chroni komórki przed utleniaczami, chroni krwinki czerwone przed przedwczesnym rozpadem.
Produkty zawierające witaminę E to: kukurydza, oliwki, orzeszki ziemne, słonecznik, ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste, zielony groszek, oleje roślinne, mleko, jaja, morele, awokado. Ta witamina jest rozpuszczalna w tłuszczach.

Witamina K jest przechowywana w wątrobie, która pełni wiele kluczowych funkcji w naszym organizmie. Odpowiada za detoksykację, bierze udział w wiązaniu się wapnia z tkanką kostną, czyli chroni przed wystąpieniem osteoporozy. Reguluje gospodarkę wodną organizmu, zapobiega krwotokom wewnętrznym. Brak tej witaminy powoduje zmęczenie i brak energii.
Jarmuż, szpinak, brukselka, brokuły, kalafior, sałata, rzeżucha, sałata, cukinia, fasola zielona, pomidor, ogórki to produkty z witaminą K

Witamina D głównym centrum witaminy D jest mózg, ponieważ napędza wszystkie funkcje organizmu takie jak : prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego, wzmacnia system immunologiczny reguluje gospodarkę wapniowo- fosforanową, zapobiega i łagodzi stany zapalne skóry, reguluje wydzielanie insuliny, ma korzystny wpływ na słuch, oddziałuje na komórki szpiku kostnego produkujące komórki obronne. Witamina D jest wytwarzana przez nasz organizm pod wpływem światła słonecznego. Najwięcej witaminy D posiadają grzyby, zawarta jest w mięsie ryb (łosoś, dorsz, tuńczyk, makrela, węgorz) a także w wątrobie, serze, żółtkach jaj.
Bardzo ważną rolę odgrywają również pierwiastki chemiczne i mikroelementy. Potas, magnez, żelazo, cynk, jod, wapń. Jod odpowiada za metabolizm, zapewnia prawidłową przemianę materii.Źródła w pożywieniu: sól jodowana, ryby morskie, drożdże, cebula, świeży ananas. Zioła bogate w jod: bylica, estragon, dziki bez czarny.

Elżbieta

 

Czytelnia: