NaturalnaMedycyna

Wodorosty dzieciom ?!

Tak! Jak najbardziej! Wodorosty (algi) są świetnym dodatkiem do diety, takim zastrzykiem witaminowo – minerałowym dla wszystkich, a zwłaszcza dla kobiet w ciąży, niejadków oraz wegetarian. Dzieciom można je bezpiecznie wprowadzić do diety po 10 miesiącu życia, a dokładniej w momencie, kiedy dziecko dostaje mleko matki mniej niż 3 razy na dobę.

SPIRULINA to algi, które są naturalnym koncentratem ważnych dla życia związków mineralnych (zwłaszcza dobrze przyswajalny wapń, żelazo i jod), pierwiastków śladowych (np. cynk, krzem, mangan), witamin (naturalną B12, C, E, K), enzymów i innych związków witalnych oraz szczególnie cennym nośnikiem witalizującej energii światła – biofotonów.

Spirulina nazywana jest "mlekiem Matki Ziemi" z uwagi na niezwykle wysokie stężenie bardzo rzadkiego kwasu gammalinolenowego, będącego ważnym składnikiem kobiecego pokarmu. Mówi się również o niej "zielone mięso", ponieważ zawiera niespotykanie wysoki udziału wysokowartościowego białka (60% to blisko trzykrotnie więcej od zawartości białka w mięsie).

Jakie jest działanie spiruliny? - uzupełnia dietę w białko, a więc wspiera rozwój fizyczny, psychiczny oraz odporność na choroby zakaźne - niweluje zakwaszenie organizmu i przywraca równowagę kwasowo-zasadową (szczególnie ważne w przypadku zakatarzonych dzieci) - zawiera wiele czynnych związków niezbędnych do wzrostu i regeneracji komórek (dlatego zwykle podaje się ją wieczorem) - zawiera prawie kompletny zestaw witamin, co cenią sobie zwłaszcza matki niejadków lub dzieci, które akurat ząbkują i odmawiają jedzenia przez kilka dni - ma działanie odtruwające organizm z metali ciężkich, (które odkładają się już w organizmach dzieci, w związku z dużym zanieczyszczeniem środowiska) oraz oczyszczające ze zbędnych produktów przemiany materii - wspomaga pracę serca, przyśpiesza gojenie ran i wrzodów - pobudza mechanizmy naprawcze DNA (profilaktyka nowotworów)

Jaka spirulina i ile? Najlepsza jest spirulina, która nazywa się suplementem diety (nie dodatkiem żywnościowym), ponieważ preparaty o statusie suplementów są szczegółowo badane. Dla dzieci nadaje się np. spirulina hawajska – w postaci tabletek lub kapsułek. Zwykle tabletka to 500mg, a więc dzieciom podajemy pół tabletki co drugi dzień wieczorem. Należy ją roztłuc, posypać kolację i wymieszać.

Poza spiruliną warto używać glony wakame, kombu lub nori. Są one odpowiednie dla dzieci i jak najbardziej wskazane dla dorosłych. Mają postać suszonych liści, a niektóre z nich trzeba namoczyć przed gotowaniem.

Spożywanie glonów poprawia samopoczucie, ma korzystny wpływ na układ hormonalny i nerwowy, pomaga usuwać z organizmu toksyny. Każda odmiana glonów zawiera zrównoważone proporcje protein oraz aminokwasów, koniecznych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym glony dostarczają nienasycone kwasy tłuszczowe, zwłaszcza omega-3, które znacząco wpływaja na podniesienie odporności u dzieci. Oczywiście zawierają także witaminy i pierwiastki śladowe, dzięki czemu wzmacniają oraz tonizują organizm.

Jak je stosujemy? Łamiemy kawałek glona (max 1 cm) i wrzucamy do garnuszka/rondelka z gotującą się wodą. Do tego dodajemy to, co akurat zamierzamy gotować – kaszę, warzywa, przyprawy. Przed podaniem małemu dziecku glona wyjmujemy, a potrwę miksujemy. Z czasem glona zostawiamy i podajemy wraz z posiłkiem. Ważne jest, żeby nie dodać za dużo glona, gdyż potrawa może przybrać smak ryby.

Dzieciom gotujmy posiłki z glonem co drugi dzień (lub kiedy nam się przypomni). Sobie możemy dorzucać glona przy każdym gotowaniu – tak samo – mały kawałek.

    

Joanna Mendecka - www.mamowanie.pl

 

Kup algi w naszym sklepie    

     

foto: sxc.hu 

Czytelnia: